Ten dokument stanowi realizację obowiązku wynikającego z ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Poniższe informacje w sprawie dostępności mają zastosowanie do strony internetowej spółki Edinos spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-029), adres: ul. Nowy Świat 33/13, NIP: 9182166951, znajdującej się pod adresem edinos.pl.

Dokument składa się z następujących części:

  1. Ogólnego opisu usług

Nasz sklep internetowy umożliwia zakup produktów do wyposażenia wnętrz oraz ogrodów, w szczególności mebli, oświetlenia i dekoracji. Oferujemy produkty takich kategorii jak: sofy, stoły, fotele, lampy, dywany i dekoracje. Nasza oferta jest skierowana do konsumentów i przedsiębiorców urządzających wnętrza.

 

  1. Sposobu działania usługi

Klienci przeglądają ofertę na stronie internetowej, wybierają produkt z możliwością dopasowania go do swoich indywidulanych potrzeb za pomocą konfiguratora, dodają go do koszyka, a następnie finalizują zamówienie, podając dane adresowe i wybierając formę płatności oraz dostawy. Zawarcie umowy następuje z chwilą złożenia zamówienia. Po opłaceniu zamówienia, produkty są wysyłane pod wskazany adres. Realizacja zamówienia płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie. Klient otrzymuje potwierdzenie zakupu oraz statusy realizacji zamówienia drogą mailową. Możliwe jest również założenie konta użytkownika w celu śledzenia historii zakupów.

 

  1. Informacje niezbędne do korzystania z usługi

Aby skorzystać z naszej usługi zakupu produktów przez sklep internetowy:

  1. potrzebny jest dostęp do Internetu oraz urządzenie umożliwiające przeglądanie stron (np. komputer, tablet lub smartfon);

  2. zalecane jest korzystanie z aktualnej wersji przeglądarki (np. Chrome, Firefox, Safari);

  3. konieczne jest włączenie obsługi JavaScript i co najmniej niezbędnych plików cookies;

  4. w celu finalizacji zamówienia wymagane jest podanie danych adresowych oraz adresu e-mail;

  5. klient powinien zaakceptować regulamin świadczenia usług.

 

  1. Zakresu spełnienia przez usługę wymagań dostępności

Strona internetowa sklepu jest obecnie dostosowywana do wymogów dostępnościcyfrowej określonych w wytycznych WCAG 2.1. na poziomie AA. Celem podejmowanych działań jest zapewnienie, aby strona była dostępna dla jak najszerszego grona użytkowników, w tym osób ze szczególnymi potrzebami.

Obecnie spełnione są następujące wymagania:

 

  1. Obsługa za pomocą klawiatury – nie wszystkie elementy strony są dostępne bez użycia myszki;

  2. Do każdej podstrony można dotrzeć na więcej niż jeden sposób;

  3. Jasno opisany tytułu stron, linki i nagłówki;

  4. Po względem technicznym strona działa poprawnie na różnych urządzeniach (na komputerze i urządzeniach mobilnych);

  5. Łatwość w obsłudze dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych, tj. brak konieczności wykonywania skomplikowanych ruchów, np. jednoczesnego naciskania wielu przycisków;

  6. Interaktywne elementy mają duży obszar kliknięcia;

  7. Interfejs jest spójny wizualnie;

  8. Możliwość zmiany rozmiaru tekstu do 200% bez utraty treści lub funkcji;

  9. Wystarczające odstępy między literami, liniami i akapitami;

  10. Treści formułowane prostym językiem, brak skomplikowanego słownictwa;

  11. Formularze są łatwe do wypełnienia i zawierają czytelne instrukcje;

  12. Błędy w formularzach są jasno komunikowane, a pola poprawnie oznaczone;

  13. Unikanie konieczności wielokrotnego podawania tych samych danych – oferowanie autouzupełnienia;

  14. Wystarczający czas na reakcję użytkownika;

  15. Różne formy kontaktu za pomocą więcej niż jednego kanału sensorycznego;

  16. Stała lokalizacja o pomocy i kontakcie na każdej podstronie;

  17. Częściowa kompatybilność z technologiami wspomagającymi – testowano narzędziem NVDA wersja 2025.1.

 

  1. Monitorowanie dostępności

Oferowane i świadczenie usług jest na bieżąco monitorowane pod względem:

  1. poprawności technicznej działania sklepu (w tym koszyka i płatności);

  2. zgodności z wymaganiami dostępności cyfrowej;

  3. jakości obsługi Klienta, w tym dostępności wsparcia;

  4. pytań, skarg i wszelkich innych zgłoszeń Klientów, zwłaszcza osób ze szczególnymi potrzebami.

Zgłoszenia niedostępności lub problemów technicznych są analizowane i przekazywane do zespołu technicznego w celu ich usunięcia. Regularnie (co najmniej raz na pół roku dokonujemy przeglądu funkcjonowania usługi i podejmujemy działania naprawcze lub usprawniające.

  1. Skargi

Zgodnie z art. 35 i następne powyższej ustawy, konsument ma prawo złożenia do podmiotu gospodarczego skargi na niezapewnienie spełnienia wymagań dostępności przez produkt albo usługę.

  1. Skarga powinna zawierać:

  1. imię i nazwisko konsumenta;

  2. adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem;

  3. wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga;

  4. wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez podmiot gospodarczy.

Skargę niezawierającą powyższych informacji pozostawia się bez rozpoznania.

W skardze można wskazać preferowany sposób zapewnienia spełniania wymagań dostępności przez produkt lub usługę.

 

  1. Sposób złożenia skargi

  1. Na piśmie – osobiście u podmiotu gospodarczego albo przesyłką pocztową, albo na adres do doręczeń elektronicznych podmiotu gospodarczego,

  2. Ustnie – telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty konsumenta u podmiotu gospodarczego,

  3. w postaci elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, o ile takie środki zostały do tego celu wskazane przez podmiot gospodarczy.

 

  1. Termin rozpatrzenia skargi

Podmiot gospodarczy rozpatruje skargę i udziela odpowiedzi w terminie 30 dni od otrzymania skargi.

W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, podmiot gospodarczy w tym terminie zawiadamia konsumenta o przyczynie zwłoki oraz wskazuje nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi.

W przypadku niedotrzymania powyższych terminów skargę uważa się za rozpatrzoną zgodnie z żądaniem skarżącego.

Podmiot gospodarczy realizuje żądanie skarżącego w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia otrzymania skargi.

 

  1. Osoba upoważniona w sprawach dotyczących dostępności cyfrowej

Podmiot gospodarczy informuje, że wszelkie pytania w sprawach dotyczących spełniania wymogów dostępności oraz skargi, o których mowa w punkcie poprzednim, należy kierować na następujący adres mailowy: sklep@edinos.pl

 

Dokument sporządzono w dniu: 07 lipca 2025 roku.

Ostatnia aktualizacja dokumentu miała miejsce w dniu: 17 lipca 2025